onsdag 24. juni 2009

Om livet og feriemodus

Til tross for at jeg ikke har vært i jobb på mange måneder, er jeg i skikkelig feriemodus! Det fantastiske sommerværet må sies å være hovedgrunnen til det. Det er aldri godt å vite hvor lenge finværet varer, så jeg har bestemt meg for å nyte godværsdagene til fulle. I formiddag, mens minsten sov, tok jeg med meg siste nummer av Kamille, sjokolademilkshake og solbriller, og satt meg godt til rette i favorittsolstolen i hagen. Jeg lente meg tilbake med ansiktet vendt mot sola, tenkte "dette er livet", drakk milkshake og leste et par sider. Men i løpet av et kvarter merket jeg at dette egentlig ikke helt var livet likevel. Det var noe vesentlig som manglet; eldstemann på tre, som var i barnehagen! Jeg fikk mer enn et snev av dårlig samvittighet ved tanken på hvor varmt han måtte ha det, siden det var 28 grader i skyggen, og han sannsynligvis befant seg i den sandkassa som står midt i solsteken. Da minsten våknet, dro vi til barnehagen med det samme, og så bar det rett hjem til badebasseng, vannspreder, vannmelon og saftis. Resten av dagen ble tilbrakt på plenen, i bassenget og delvis i favorittsolstolen. Fremdeles med sol i ansiktet, men i tillegg sammen med de som faktisk er livet for meg.

I morgen får treåringen fri fra barnehagen, også drar vi på stranda i stedet. Kamille blir nok med i veska, men jeg tror jeg kan si med sikkerhet at hun kommer til å bli liggende der. Kanskje bare til ungene er i seng, eller kanskje helt til jeg har kommet ut av feriemodus og er tilbake i hverdagen. For DA skal jeg tillate meg å nyte at jeg har "fri" mens alle andre er på jobb ;)
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar