mandag 6. juli 2009

Vær i pose og sekk...


Vi har hatt et fantastisk sommervær LENGE, og har benyttet oss av mulighetene til å dra på stranda og på båttur, og til å grille og kose oss hjemme. I helgen snudde det. Vi har fått masse regn, og til og med litt tordenvær. Jeg innrømmer gjerne at jeg synes det er greit at det ikke er rekordvarmt lenger. Det er ikke bare sjarmerende å være konstant svett, klam og tappet for energi. Og skikkelig sommerregn med lyn og torden er faktisk veldig koselig og stemningsfullt! Men (og dette er et stort MEN) jeg håper virkelig ikke sommeren har takket for seg for i år! For det ville nesten vært katastrofe! Våre planer for sommerferien inkluderer nemlig to uker i båt, og da er det en stor fordel at det ikke lyner og tordner! Helst vil vi ha det vindstille, med sol fra skyfri himmel, badetemperaturer opp mot 25 grader, og gjerne enda litt varmere i skyggen. Vi vil være nødt til å bruke opp enda en tube med solkrem, irritere oss over uflatterende solbrilleskiller og hetetokter om nettene. Vi ønsker oss det været som akkurat har forlatt oss, og som jeg nettopp skrev at jeg er glad for å få en pause fra. For en liten pause fra sommeren er godt. Så lenge det bare er en kort pause!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar